Briefadres aanvragen
Heeft u geen vaste woon- of verblijfplaats, of vertrekt u voor minder dan 8 maanden naar het buitenland? Misschien kunt u zich inschrijven op een briefadres.
U vraagt het gebruik van een briefadres aan bij de gemeente waar de briefadresverlener woont.
U kunt uw post tijdelijk ontvangen op een ander adres dan waar u verblijft. Bijvoorbeeld omdat u geen woning heeft. U vraagt een briefadres aan bij de gemeente.
Aanpak
Heeft u al een adres dat u als briefadres kunt gebruiken?
- U neemt contact op met de gemeente waar het briefadres is.
- U neemt mee:
- uw eigen geldige identiteitsbewijs
- de schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner of eigenaar van het briefadres
- een kopie van het geldige identiteitsbewijs van de hoofdbewoner of eigenaar van het briefadres
Kunt u niet zelf aan een briefadres komen?
- U neemt contact op met de gemeente waar u het briefadres wilt.
- U geeft door:
- waarom u een briefadres nodig heeft
- voor hoelang u het briefadres nodig heeft
- U neemt mee:
- uw eigen geldige identiteitsbewijs